Článek o tom, že společnost Sigma bude pro své zákazníky zajišťovat v servisním středisku v Asii výměny bajonetů na objektivech, vzbudil velký ohlas mezi fotografy. Proto jsme kontaktovali místního distributora, aby nám sdělil, jaká bude skutečná cena pro našince, jak bude výměna prakticky vypadat, kdo platí poštovné, atd.
Kolem vyzvedávání objektivů, jejich zasílání, záruk při dopravě, a také 4letých záruk poskytovaných společností Sigma celosvětově se strhla lavina dotazů. A také jste nám zaslali otázky: jaká bude skutečná cena výměny bajonetu?
Protože jsme potřebovali doplnit tyto informace relevantními a správnými oficiálními údaji, ne jen dohady, poslali jsme dotazy českému distributorovi Sigma společnosti Hama v Brně, a níže jsou odpovědi (redakčně a jazykově upravené)
Otázka: Sigma nabídla, že bude vyměňovat bajonety na novějších objektivech a zveřejnila ceny. Jaké ceny jsou pro náš trh? Jak zákazník má postupovat v takovém případě? Jak je to s pojištěním zásilky, když se bude posílat mimo republiku?
Odpověď: Ceny budou shodné i pro náš trh (80-250 USD, pozn. redakce), zákazníci si to mohou přepočítat aktuálním kurzem cca 26 Kč / 1 EUR.
Postupovat se má tak, že se zákazník s námi zkontaktuje, ověříme zda tento model spadá do programu výměny bajonetu, následně objektiv doručí k nám.
My zařídíme poslání do Japonska, vyřízení veškerých celních papírů a zpětné doručení k zákazníkovi. Pojištění zásilky je náš problém (Hama), respektive ji pojišťujeme vždy na cenu nového kusu.
Cena kterou SIGMA deklarovala (80-250 USD, pozn. redakce) je cena čistě za výměnu a administraci, k tomu se bude přičítat cena za přepravu! Balné účtovat nebudeme, to zabalíme pro dalekou cestu na naše náklady.
Poznámky redakce k vyjádření distributora. Výměny bajonetů se týkají pouze nových objektivů vyjmenovaných v našem původním článku:
Otázka: Našli jsme na několika internetových obchodech, že 4letá záruka neplatí na všechny objektivy, přitom Sigma celosvětově nabídla 4letou záruku. Je situace u nás jiná nebo stejná? Co tedy platí?
Odpověď: 4 roky záruky jsou zatím českou specialitou, poskytujeme ji z naší strany, takže obchodníci, kteří tuto záruku nemají, dělají tzv. šedý dovoz z jiných zemí. Na šedém dovozu zákazníci možná vydělají, ale v případě, že potřebují servisní zásah, například seřízení backfocus a frontfocus, servisní středisko jim za servisní úkon účtuje v řádu tisíce korun.
Následně je jim doporučeno, aby se obrátili na prodejce, aby jim servis proplatil. Zákazník pak musí dohledávat šedého prodejce, který může být jen webovka, a ten už nekomunikuje. Je proto lepší kupovat zboží u autorizovaných prodejců Sigma. Toto není záležitost jen zboží Sigma, ale i jiného zboží, které se dostává k nám od prodejců Polska, Německa, ale i Francie, například značky Canon, Tamron, Nissin,...
Otázka: kde fotografové najdou aktuální seznam vaši partnerů, aby se vyhnuli možnému riziku, že nakoupí nechtěně přes tzv. šedý kanál?
Z důvodů omezení ze strany pravidel trhu EU nemůžeme označovat jména firem, protože trh je otevřený. Pro zákazníka je nejjednodušší nakupovat tam, kdy dostane od prodejce naši 4letou záruku.