Společnost Megapixel uspořádala pro novináře krátké ranní setkání v prostorách jejich nové prodejny. Myslím, že snad každému se tato informace dostala na oči, ale přesto bych rád tuto - bezpochyby - zásadní událost komentoval. Za zásadní ji považuji proto, že Megapixel vyměnil blízké centrum (Smíchov) za větší a nové (vzdušné) prostory mimo centrum Prahy.
Přitom Megapixel očekává, že by mu nová prodejna měla zvýšit výnos až o deset procent. Vysoký plán, když loni - ve staré prodejně - vzrostl jejich výnos o 12 procent (300 mil. korun). Krátkou reportáž s komentářem si přečtěte dále.
800metrová prodejna s 19 zaměstnanci je Megapixelem nazývána Social store a poněkud vybočuje ze zavedených zvyklostí: pult s prodavačem a na druhé straně zákazník. Tomáš Matějček, ředitel Megapixelu exklusivně pro FOCUSClub.cz a FOCUSmagazine.cz doplnil: "Při realizaci prodejny jsme mysleli hlavně na to, aby se u nás návštěvník, kterého fotografování baví, cítil skvěle. Náš Social Store není jen prodejnou, kde si můžete pořídit fototechniku, nebo si nechat kvalitně vytisknout fotky, ale je to hlavně místem, kde se setkávají foto nadšenci."
Snažím-li se na formát nové prodejny dívat zcela nezaujatě, a srovnávat s konkurencí, musím přijmout následující:
Nová prodejna má podle slov Matějčka pomoci zvýšit obrat, ale také udržet poměr mezi zbožím prodaným přes pult vrs. přes internet. V Megapixelu registrují přesouvání prodejů spíše k elektronické variantě a nová prodejna jim má pomoci změny oddálit: "...a tak se snažíme s tímto trendem bojovat", říká Matějček. Podle údajů zveřejněných na tiskové konferenci tvoří 2/3 obratu zboží prodané přes prodejnu přímo zákazníkovi. "Hlavním zdrojem příjmů MEGAPIXELu je prodej zboží," doplnil odpověď na mou otázku, jaký je poměr prodejů zboží s služeb v Megapixelu.
A pro skalní Canonisty nebo Nikonisty informace o prodejích. Poměr značek Canon a Nikon v ČR charakterizoval ředitel Matějček takto: "V podstatě kopírujeme situaci na českém trhu, kde v kategorii vyšších modelů zrcadlovek vítězí CANON a v kategorii středních modelů vítězí NIKON."