Četl jsem teď několik diskusí na internetu o tom, že 7D je/není profesionální fotoaparát. Spousta lidí to srovnává s MKII nebo nikon D700... Vy, co vlastníte 7D jak vám přijde ten aparát profesionální? Přeci fotoaparát se nestává profesionálním, když jím fotí profesionálové? Vždyť 7D nestojí zas tolik...
Zdravím, Jednoduše: modely xD
Zdravím,
Jednoduše: modely xD jsou zkrátka určeny pro uživatele, kteří lpí na obrazové kvalitě! (přirozeně s kvalitním sklem. Mimochodem 7D je opravdu náročný na kvalitu optické soustavy objektivu) 7D je nejvýkonějším přístrojem s APS-C čipem (a prosím o opravu pokud to není pravda; 5DMkII = FullFrame, 1DMkIV = APS-H; 1Ds = FullFrame ; 1DMk III opět APS-H). Parametry 7Déčka myslím vypovídají za vše.Sám po něm pokukuji. Však pokud je pro vás důležité aby jste mohl nazvat přístroj profesionálním a vybíráte podle tohoto slova, pak rozhodně nejsou pro vás ostatní parametry vůbec důležité. Chci tím říct, že vy sám musíte vědět co by měl umět a na základě toho se rozhodnout, zda je fotoaparát pro vás vyhovující či nikoliv.
Příjemný den
Souhlas, fotograf je tvůrce a
Souhlas, fotograf je tvůrce a musí vědět co chce, ten čas co tomu dá se mu bohatě vrátí.
Pravých profíků co se
Pravých profíků co se focením ziví moc není, 7d je kabrnák na sport a reportáž. Byl by poraženej fullframe bratry v atelierové fotce. Rozdíl je poznat na originál fotce 5184x3455. Kdyz fotku zmenším na 1200x800, netřeba řešit čím se fotilo. To pak klidně můžem posuzovat technickou kvalitu podle upravených fotek vytištěných v časopisu ve velikosti 12x8 cm. To je o postprodukci,je jasný že 4násobné zmenšení schová šum,neostrost a polopovedenej retuš.Tohle vše když jde poznat na zmenšenině, je to už s technickou kvalitou fotky hodně špatné.
Ach to slovo profesional! Uz
Ach to slovo profesional!
Uz mne to unavuje. Je potrebne si uvedomit ze profesional je bytost! a ne vec - fotoaparat prostredek k dosazeni profesionalnich vysledku. Pro profesionalni praci je mozne pouzit vse k dosazeni potrebneho efektu... Slovo mezi fotografy je snad jiz tak sprofanovane, ze kdo nema profesionalni techniku je amater. Podle mne je to jen marketingovy tah. Samozrejme podle pozadovaneho vysledku volim i techniku. Muzu rict ze jsem za svou fotografickou praxi vyskousel kde co... az digitalizace prinesla do slovniku fotografa mnoho novych nazvu a pojmenovani. Myslim ze bychom se meli vic zamerit na krasu fotografie, jeji estetiku a umelecke projevy. Technika je jen chladna vec k tomuto vyjadreni.
Pekny den
Pro profesionalni praci je
Pro profesionalni praci je mozne pouzit vse k dosazeni potrebneho efektu...
Jak by jsi chtěl vyfotit na fotbale brankáře bez profesionálního objektivu se světelností alespoň 4 a plně zapouzdřeném?
Pokud použiješ objektivu EF 100-300 nevyfotíš nic moc... Nedostaneš šanci.
Jak by jsi chtěl fotit na fotbale brankáře bez profesionálního zapouzdřeného těla s cca 7 a více snímky za sekundu?
Pokud použiješ EOS 550D moc toho nenafotíš, nedostaneš šanci.
Profesionální výsledky si žádají profesionální výbavu a za tu považuji 7D, 5D mk II a výše a objektivy L se stabilizací, pevné skla a TS objektivy.
Myslím, že tohle může napsat
Myslím, že tohle může napsat jen člověk, který neumí fotit. Neříkám, že s kompaktem vyfotím dobře brankáře, ale se zrcadlovkou i s méně kvalitním objektivem ano. Každému je jasné, že super drahá výbava bez citu pro fotografování, je k ničemu...Hodně jsem se setkal s lidmi, kteří musejí mít to nejdražší, ale neumí s tím zacházet. Zřejmě tvůj případ, že??
kéž by to bylo tak
kéž by to bylo tak jednoduché... To je totiž právě ten rozdíl mezi profíkem a amatérem (nemyslím hanlivě). Mně jako amatérovi bude jedno, jestli toho brankáře vyfotím nebo ne. Když ne, zamrzí to, ale tím to končí. Profík nedostane zaplaceno. Proto potřebuje co nejlepší techniku, aby ho neomezovala, nesnižovala mu šance na povedený snímek. Pokud já budu mít 550D a všichni kolem 7D a vyšší, nejspíš jim to líp zaostří a budou mít lepší fotky než já. Ano, může se stát, že s horším foťákem udělám lepší fotku, ale většinou to bude statistická anomálie. Profík hraje na jistotu.
P.S. Mám 7D a nejsem profík
Řekl bych, že hlavním
Řekl bych, že hlavním rozdílem, mezi profesionální a ametérskou fotkou je, že ta první je udělána na objednávku, v termínu, dohodnuté kvalitě a mnohdy s rozkoší, ta druhá je dělána jen s rozkoší. Prostředky pro dosažení prvého nebo druhého, jsou rozdílně limitované. V prvním případě je to striktně žádaný výsledek, ve druhém případě asi osobní rozpočet. Je jasné, že toto dělení má nespočet nuancí, takže prosím nekamenovat. :-)
Výborný komentář, který má
Výborný komentář, který má hodně moudrosti a nadhledu. Takových lidí si vážím. Nedávno jsem viděl dokument o jednom PANU FOTOGRAFOVI a ten fotil s muzejním kouskem a doslova počítal expozici a jeho fotky měly kozlo a duši. Souhlasím s tím, že pokud budu novinář, reportér, je velká pomoc dobrá technika a věčí jistota, protože daný okamžik se nebude opakovat. Pokud, ale budu fotit krajinu, jsem přesvěčený, že se dá fotit i např. Canon 400D a objektivem 18-55 který má dnes cenu plastu. Jedna taková fotografie s touhle technikou je na knížce. http://www.kmspraha.cz/knihkupectvi/pribehy-a-svedectvi/poranene-srdce Nejsem profesionál a asi dlouho nebudu, protože se pořád učím. :-)))
No jo, jestli myslíš tu
No jo, jestli myslíš tu obálku kde je Photoshopem udělané prolínání a obálku vidíme v náhledu 144x200pixel, tak to jo....promiň, že rýpu. Jestli si tuhle fotku, tak jak je na obálce, udělal na jedno zmačknutí a bez úpravi softem, jsi dobrej fotograf a doporučuju ti si koupit něco lepšího, jelikož lepší technika opravdu pěkné fotce neškodí. ,-) ...jen taková otázka, budou dva doktoři, jeden bude mít onyxovej skalpel a hadr do pusy abys křičel potichu, druhej laserovej a anestezii?Oba budou stejně šikovní a výsledek bude stejnej. Ke kterému pujdeš na operaci? Podle toho co píšeš, není Tvá odpověd vůbec jistá.
Pokud použiješ EOS 550D moc
Pokud použiješ EOS 550D moc toho nenafotíš, nedostaneš šanci.-dovolil bych nesouhlasit hodně prof. fotografu používa 20d,40d a další nižší řady jako záložní těla a nemají sebemenší problém. Machr na přírodu a nemá problém fotit 350d http://www.juzaphoto.com/eng/juza_portfolio.htm
Souhlas.
Souhlas.
Fotit sport bez 6 snímků/sevc
Fotit sport bez 6 snímků/sevc se opravdu nedá. XXXD jsou u sportu méně použitelné.
Mám 7D a musím říct, že mě
Mám 7D a musím říct, že mě trošku zklamal. Když mám 18Mpix, chci, aby každý pixel byl zvlášť kontrastní a jedinečný. Bohužel i na L sklu mi to nejde tak, jak bych si představoval.
Na druhou stranu, 7D má vychytávku v podobě možnosti doostření objektivu. Takže v případě, že autofokus zaostřuje kousek blíže, nebo dále za uvažovaný objekt, je možné provést korekci. V neděli jsem si s tím hrál několik hodin a musím říct, že jsem si nastavil všechny objektivy, které mám. Zajímavé bylo, že třeba samotný EF200mm f2.8L USM má nejlepší výsledky při korekci +5, zatímco s nasazeným extenderem 1,4x II je korekce +2. Naštěstí si Canon pamatuje tuším 30 korekcí (pro 30 objektivů).
Zkusím nafotit nové fotky z terénu a uvidím doufám ten rozdíl...
Mohu požádat o info, jak se
Mohu požádat o info, jak se doostřují objektivy? Mám také 7D a pár objektivů a docela mne to zajímá. Díky
Ahoj, Naďo kalibrace lze
Ahoj, Naďo kalibrace lze udělat u 5D mk II a umí to i tyto těla Canon 1D mk III, 1D mk IV, 1Ds mk III, 50D, 7D. Obecně je postup takový, že se zaostří na obrazec a pak se postupně v menu přenastavuje AF tak, aby obrazec vypadal předepsaným způsobem.
Dokonce i Canon to přímo popisuje ve svých dokumentech, třeba k 1D mk III.
Obecně se ale doporučuje, že pokud je více objektivů, se kterými je potřeba AF doladit, pak je to problém a má se tělo poslat do servisu na vyladění... Pokud vládnete ENG, hledejte na Googlu Canon Micro Focus Adjustment.
m
Canon 50D si pamatuje
Canon 50D si pamatuje korekce k více objektivům. U ostatních komor, vybavených Micro Focus Adjustmentem to bude asi to samé. Servis bych doporučoval i při velké korekci, řeší to i záruka.
Podle mě tyhle dva přístroje
Podle mě tyhle dva přístroje nejdou až tak dobře srovnávat, mají jiné určení. Oba se hodí i pro profesionální práci, ale samozřejmě to nelze brát obecně, každý fotí něco jiného.
Já osobně jsem nedávno vybíral ze třech přístrojů, 7D, 5D a Pentax K7 protože mi plně vyhovoval K100D. Mám tu "výhodu" že k fotografování používám pouze manuální pevná skla na M42 závit takže mě nezajímala rychlost autofokusu, automatické funkce atd. 7D a K7 jsem zavrh kvůli kvalitě výstupu 5D, plus samozřejmě že se u něj nepočítá crop factor protože se jedná o full frame. Podle mě je to výhoda, můžu si pohrát s hloubkou ostrosti jak chci. Taky se nemusím bát clony 22 kvůli difrakci. Taky je to výhoda pro makro 1:1, díky cloně 22 mám větší hloubku ostrosti než s K100D kde jsem mohl dát maximálně 11 a pak výrazně klesala ostrost. Další plus je dynamika snímků, stíny jsou lépe prokreslené a tam kde je "světlo" je méně pčepalů. Samozřejmě pak jsou zde mínusy proti K7 a 7D jako voděodolnost, pomalejší sériové snímání, pomalejší autofokus. Jenže mě osobně to nevadí.
Mám 5D Mark II, nicméně 7D
Mám 5D Mark II, nicméně 7D jsem testoval a udělal na mě výborný dojem a perspektivně chci do něj jít. 550D je super, jenže to podstatné je ostření, to je dnes, myslím, největší problém všech fotoaparátů. Jakmile to jednou zaostříme, on to nakreslí každej foťák více méně dobře. Ale zaostřit to, to není triviální, zvlášť když je to ve chvatu. To taky je hlavní problém 1D Mark III, která má vysloveně špatný autofokus a jediný, kdo se to odvážil veřejně napsat je Ken Rockwell a však si taky na něm Canon smlsnul. Myslím, že mít 2 těla je velká výhoda a to druhé APS-C jako doplněk taky, protože má crop factor. Mám a chci mít jen dva objektivy , 16-35/2.8 (ačkoli už vím, že 17-40/4.0 udělá stejnou službu za míň peněz) a 70-200/2.8, plus konvertor. Chci dlouhé sklo? Konvertor pomůže. Chci širší než 16-35? Za 13 litrů jsem si koupil Sonyho NEX-3 a jeho Sweep Panorama. No a 7D perspektivně chci kvůli ostření a crop factoru. Jinak naprosto souhlasím s názorem, že podstatná jsou skla a tělo jde až vzadu.
Tak o tom, že by měl 1D Mark
Tak o tom, že by měl 1D Mark III vysloveně špatný autofokus si dovolím pochybovat, záleží s čím se porovnává. Fotil jsem s ním jen krátce (zapůjčený na víkendové focení) a odpad byl velmi malý. Spíš sem měl problém s 5D MK2 a konkrétně středovým bodem, který nezaostří přesně kam chci - na WL fóru někdo psal že je to pomocnými body které teda moc nepomáhají v přčesnosti zaostření...
Každopádně k tématu 7D je skvělá krabička ale pozor - není voděodolný, natož vodotěsný. Několik lidí mělo problémy s reklamací a nebyli to žádné péra co zapnou ofťák v místnosti po pobytu na mraze nebo tak něco. Divím se odvaze něhkoho fotit s 7D v lijáku...
Při posuzování DSLR zda je profesionální či ne, záleží pouze na použití. I profíci fotí kompakty, z tohohle hlediska teda jistě profesionální může být.
Pokud někdo zrovna peníze netiskne investice se ale nevyplatí, portože 18Mpix je na tak malý čip fakt hoddně a naplno se využuje jen u některých objektivů (pevná skla nebo hodně clonit). Vývoj jde poměrně rychle ale u objektivů velmi pomalu - tady je investice daleko rozumnější. za 2 roky si ke sklu které neztratí hodnotu pořídím 7D za 10 tisíc a bude :-)
Tak o tom, že by měl 1D
Tak o tom, že by měl 1D Mark III vysloveně špatný autofokus si dovolím pochybovat, záleží s čím se porovnává. Fotil jsem s ním jen krátce (zapůjčený na víkendové focení) a odpad byl velmi malý. Spíš sem měl problém s 5D MK2 a konkrétně středovým bodem, který nezaostří přesně kam chci - na WL fóru někdo psal že je to pomocnými body které teda moc nepomáhají v přčesnosti zaostření...
Ano, taky jsem o tom slyšel, fotit na střední (pouze)... Snad MK II bude v tomto kopírovat 7D
Každopádně k tématu 7D je skvělá krabička ale pozor - není voděodolný, natož vodotěsný. Několik lidí mělo problémy s reklamací a nebyli to žádné péra co zapnou ofťák v místnosti po pobytu na mraze nebo tak něco. Divím se odvaze něhkoho fotit s 7D v lijáku...
No to si přesně pamatuju, byla to diskuse, kterou spustil jeden fotograf, když mu v Canonu odmítli uznat záruku na fotoaparát, který osprchoval pod sprchou, přitom Ondřej Prosický píše na svém webu, že se 7D fotí v tropech v dešti (dokonce je tam video), a nemá s tím problém. Pak se můžeme dohadovat, co je voda, co je tlaková voda... No já byl vždycky na foťák opatrný, takže jsem podobné problémy neřešil, je to přeci jen hodně elektroniky...
Při posuzování DSLR zda je profesionální či ne, záleží pouze na použití. I profíci fotí kompakty, z tohohle hlediska teda jistě profesionální může být.
Ano, jenže profík chce s foťákem fotit vždy (rychlost, ostření), s rukavicemi (ergonomika), co nejdéle (napájení)... Takže mi přijde logické profi fotoaparáty označovat cokoliv co je nad 7D včetně.
Všichni mají 5D mk II, soudím
Všichni mají 5D mk II, soudím podle galerie, to nikdo nemáte 7D, abyste mi napsali, zda se to tváří profesionálně? Jak se chová v zátěži?
Jestli mohu z krátkého
Jestli mohu z krátkého testování v Toskánsku dělat nějaké závěry, tak bych řekl, že pokud někdo investuje do 7D, je to mnohem lepší investice než 50D... Rozhodně doporučuij, protože normálnímu amatérovi takové tělo dostačuje až nad hlavu, dělá to 7 snímků za sekundu, opravdu dobře to ostří má to HD video... Opravdu jsem neměl jedinou výhradu.
Zde je jedna z fotek a reportáž z akce je tady
Ahoj, profesionál nejsem, ani
Ahoj, profesionál nejsem, ani se za něj nepovažuju. 7D mám asi od března a od té doby jsem si ho vyzkoušel v různých podmínkách ( sport, reportáž, akce venku i uvnitř, ateliér ... ) Nemám sice žádné porovnání s foťáky jiné značky, stejné třídy, ale pro mé potřeby ( řekněme vášnivého amteéra s ambicema ) se chová 7D opravdu parádně :o)
Tady se asi odpovědi
Tady se asi odpovědi nedočkáš. Je tu mrtvo jak ve starém zakletém hradu..:-)
To stačí pár provokativní
To stačí pár provokativní názorů napříč proudem a bude živo .-).
I já vážně uvažuju o 7d a malinko jsem ted zaváhal když se objevila 550d, to by se ušetřené korunky daly vložit do objektivu kterej si svou hodnotu udrží dýl, nežli tělo.
Mám 7d asi dva měsíce a je
Mám 7d asi dva měsíce a je to naprostá, naprostá spokojenost. Fotil jsem s ním rychlé akce při sportu, v temných uličkách noční Barcelony, tekla mi po něm voda a vše s přehledem zvládnul ... Před tím jsem měl léta Nikony, pak i Olympusy a 7d je to nejlepší, co jsem kdy měl. Při otázce na profesionalitu těla vždycky doporučuju se kouknout třeba na parametry nějakého profi těla 4 roky nazpátek, člověk si pak musí "přešlápnout" a uklidnit se, jak jsme na tom dobře. A k 550 ? proste ne :), protože ty rozdíly nejsou v čipu, když pominu předřazenou filtraci, ale v detailech, které pak člověka "dostihnou" ... jeden procesor proti dvěma, není stavový displej, menší rychlost snímání, atd. atd. atd.
Poměrně hodně jsem teď patrál
Poměrně hodně jsem teď patrál co by mi asi vyhovovalo z amaterských zrcadlvek, třeba mé postřehy a závěry pomohou někomu kdo nemá tolik času co já, nepátral a pokusí se ted ověřit, případně vyvrátit svými fakty mé závěry.
Uvažoval jsem o 550d, 50d a 7d
50d:
1)má ted parádní cenu u fotolabu, cca17.500,-
2) nemá videjko a to bych, ale chtěl.
3) je to už teď starší aparát, takže když ho budu chtít prodat za 2-3 roky, bude technologicky starej 5 let a v té době bude videjko standart a procesor třeba DIGIC6, tak pak 50d dám leda za odvoz, nebo na váhu do sběrny.
Dle mého dobrá volba pro amatery co to nehrotěj a foták si chtěj nechat dokud bude fungovat.
550d:
mne lákal velice...
1) výkony vypadá jako levnější varianta 7d, velmi slušné sekvenční snímání, výstup dobrej v dobrých podmínkách.Jak je mín světla, je to prý opět boj se šumem,tak jak to bylo před 2 lety.
2) odrazuje mne tvrzení prodavačů(těch co sami aktivně fotí) , že je vyloženě určen začátečníkům = realným amaterům co fotej běžnýma seťákama. Z nějakých "nejasných" příčin na něm L objektivy nefungují jak by měly, je prý v častých případech nutná kalibrace v servisu a není jisté, že pak u L bude fungovat focus tak jako bude na poloprofi/profi tělu. Já L skla chci. Jsou to držáky a jednou budou stále prodejné. Náročného amatera by mohl potrápit "pocit", že tahle levná koupě nebyla to co potřeboval.
3)Další tvrzení je že DIGIC4 sice má, ale je trochu jiný-slabší, tak jako senzor kterej je hodně podobnej tomu u 7d, ovšem ruku na srdce, proč by někdo vyvíjel lepší senzor než je v 7d a dal ho do takhle laciného aparátu?Takže logicky se ta "lacinost" musí poznat, až se člověk rozkouká a začne narážet na matinely tohoto aparátu.
4) má většinu ovládání na displey, to je pro mne mínus
tak beru 7d, pakliže u mne nedojde k nějakému zvratu,nedovím se tu něco převratného. 7d umí rychle ostřit, lépe se vyrovná se šumem a to znamená, že budu mít mnohem menší procento technicky nehodnotných fotek a budu mít naopak k dobru více času na tvoření kompozice ikdyž v rámci zisku času 0,5 - 2 vteřin v té samé situaci, než bych měl s jíným levnějším aparátem. A to může být hodně podstatné pro mou spokojenost. Koneckonců, proto ho rychlejším udělali.
Tak 7D, jsem pořídil, mám ho
Tak 7D, jsem pořídil, mám ho cca 1 měsíc a mé očekávání splnil.
Hodnocení:
Dám ted na něm v pohodě 3500,odhaduju max. 4200 fotek, nemám nervy to riskovat (baterka je nová),na jedno dobití za podmínek:
1) mám objektiv bez IS s rychlím AF
2)minimálně užívám blesk, leda za trest.
3) mám rychlou pamět(čím déle foták zpracovává fotku a zapisujejí jí, tím víc žere)
Je velice bedlivě nutno myslet na ostření při cloně 2,8 . Velice rád se "splete" v polních podmínkách kdy máte 1až někdy i 2 sekundy na to, nad čím pak můžete být doma hodiny smutní. Není jako nenáročnej digitál - fotím v horších světelných podmínkách na AF. Jinak manualní nastavení. Během prvního týdne co jsem 7d měl, se mi povedlo pár fotek dostat do místních novin, darovat menším celebritam, s některými lehounce spolupracovat (být zván).Stal jsem se spoluredaktorem (neplaceným) na http://www.coolture.cz/kategorie/rozhovory/ kde jsou mé dvě fotoreportáže ze září. Další, až fota zpracuju, budou brzo následovat. Můj závěr je, že mne svýma vlastnostma neomezuje, nebrzdí a je jen o tom, co s ním umím a neumím. Co více si přát v amaterské rovině? V žádným případě nefotí "sám". Pro pohotového co ví ce chce, je to jeho třetí oko co rychle a spokojeně mrká jeho tempem ,-).
?????? vem 50d nebo 550d a za
?????? vem 50d nebo 550d a za peníze co ti zůstanou si kup Canon EF 17-40 mm f/4 L USM .Z vlastní zkušenosti ti můžu říct,že L objektivy funguji bez problémů i na 1000d.Rychlost ostření zaleží na kvalitě objektivu canon má totiž ostřící motorek v objektivech.Uvjedom si ,že základ jsou objektivy.Mě stála 40d 25tis a za objektivy (Sigma 150 mm F 2,8,Sigma 50 mm F 1,4 EX DG,Canon EF 70-200 mm f/2,8 L USM,Canon EF 17-40 mm f/4 L USM) jsem dal už pomalu 80tis.Tak asi tak
Uvidím, jak jsem psal, 50d má
Uvidím, jak jsem psal, 50d má báječnou cenu. Jasně! Tlačím se do solidního objektivu canon 24-70L 2,8 , když ho nebudu kutálet ze schodů, tak mám za pár let vystaráno i na budoucím dalším FF tělu, což je jasné, že právě tam to vše směřuje.
Milane, přesně to si myslím
Milane, přesně to si myslím taky, sklo je důležitější než tělo. Takže 36000-18000 je rozdíl 18000 a za to se dá pořídit velice kvalitní sklo. Oba 7D i 550D mají stejný čipy!